szkola@weglowka.pl.

12 373 90 90

Klasy I-III odkrywają Małopolskę

Wycieczka w ramach programu "Odkrywam Małopolskę".

12 października  uczniowie klas I-III wraz z opiekunami udali się na wycieczkę w ramach programu „Odkrywam Małopolskę”. Celem naszej podróży było poznanie skarbów kultury i historii Podhala.

Pierwszym punktem wycieczki było spotkanie z Góralem oraz prelekcja w Izbie Regionalnej w Murzasichlu. W ciekawy sposób poznaliśmy wiele interesujących faktów związanych z regionem Podhala i życiem górali. Zaznajomiliśmy się z kilkoma legendami oraz posłuchaliśmy charakterystycznych melodii i przyśpiewek góralskich. Po spotkaniu w miłym otoczeniu mogliśmy zjeść drugie śniadanie, a gospodarze poczęstowali nas gorącą herbatą.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Zakopane. Na własne oczy zobaczyliśmy skocznię na której o medale walczyli najlepsi skoczkowie. Następnie wyjechaliśmy kolejką na Gubałówkę , skąd mogliśmy podziwiać nie tylko miasto Zakopane, ale też niezwykły widok naszych pięknych gór. Po zjeździe kolejką przeszliśmy do kościółka na Pęksowym Brzysku. Pan przewodnik przybliżył nam jego historię, a także oprowadził po pobliskim cmentarzu na którym spoczywa wielu znanych Polaków. Wśród wymienionych przez niego artystów i pisarzy najbardziej w głowie utkwiła nam postać Kornela Makuszyńskiego – twórcy znanej wszystkim dzieciom postaci - Koziołka Matołka. Czas mijał bardzo szybko, nawet nie spostrzegliśmy kiedy zaczęła zbliżać się godzina  planowanego powrotu do Węglówki. Ostatnim punktem naszej wycieczki był spacer po Krupówkach oraz czas na zakup pamiątek.  Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, późnym popołudniem wróciliśmy do Węglówki . To był naprawdę udany wyjazd! Już nie możemy się doczekać, kiedy pojedziemy na kolejną wycieczkę.